Actes del Dia de la Dona a l’EAD Sant Cugat

El dia 9 de març obrim les portes del nostre centre a representants de l’Ajuntament i als estudiants de Batxillerat i de cicles formatius que s’han presentat al concurs de cartells, per fer-nos visibles dins i fora de l’escola i trencar la rutina de les tardes amb activitats culturals compartides.

La inauguració de l’exposició dels cartells, el lliurament dels premis i l’activitat cultural es faran la tarda del divendres dia 9 ja que el dia 8 de març hi ha convocada una vaga per part dels sindicats majoritaris de treballadors/es i d’estudiants. Per altra banda, el dimecres 7, a les 18h, els alumnes de 1r de Grau Superior aniran a la Casa de Cultura per participar de l’activitat organitzada per Dona Informació: Canviar les imatges per canviar el món, una xerrada de Yolanda Domínguez.

Activitat lectiva dies 7, 8 i 9 de març del 2018 – Dia de la dona 2018

Dimecres 7

18h a 1er de Grau Superior: Casa de Cultura xerrada Canviar les imatges per canviar el món a càrrec de Yolanda Domínguez, experta en comunicació de gènere.

Dijous 8

Dia de la Dona 2018

Jornada de vaga general de 2 h per torn de treball per part dels sindicats majoritaris de treballadors (CCOO i UGT). Resolució del Patronat Municipal d’Educació de fer el torn de 16 a 18h a l’EAD Sant Cugat amb serveis mínims ( 1 membre de l’equip directiu i 1/3 de la plantilla). Pel que fa als estudiants, la vaga no es concreta si és de dues hores o de tot el dia (hi ha manifestacions matí i tarda), ho han de comunicar amb un mínim de 24h d’antelació i acompanyar la llista i les firmes amb un text argumentant-ne els motius.

Divendres 9

Actes del Dia de la Dona 2018

18h – Inauguració de l’exposició dels cartells i lliurament dels premis per part de representants de l’Ajuntament i la direcció del centre (Sala exposicions i Aula 1)

18:40h – Petit piscolabis (Biblioteca)

19 a 20h – Xerrada dinamitzada Dona i ficció a càrrec de l’actriu Alícia Reyero oberta a tothom.

El Concurs de cartells és fruit d’un conveni de col·laboració entre el Servei d’Informació i Atenció a la Dona i l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat, amb el patrocini de Vicenç Piera. En aquesta edició hi ha participat alumnat de l’EAD de Sant Cugat i alumnat de batxillerat artístic de l’IES Torre del Palau de Terrassa. S’han presentat 51 propostes i la guanyadora ha estat l’obra de Paula Pérez, de l’Escola d’Art i Disseny. La seva proposta ens presenta una dona jove i emprenedora que pren les regnes del seu present. El 8 de març és conseqüència de diversos episodis de la història de les dones per aconseguir els seus drets. El 1977 Nacions Unides el va declarar Dia Internacional de la Dona Treballadora per tal de fer visible la desigualtat que encara patia la meitat de la població. Aquest dia sempre ha simbolitzat la lluita per aconseguir millores salarials, millores en les condicions de treball de les dones i els infants, el dret al vot, o lluites a favor de la pau. Ara cal anar més enllà i tractar el tema del gènere en la seva globalitat, qüestionar la dicotomia de l’heteronormativitat i considerar més discursos a part del feminisme de la igualtat.

Per la igualtat, considerem la diferència!

1r premi Paula Pérez Cuello, EAD Sant Cugat, 1.200 € i diploma acreditatiu

2n premi Laura Bermejo Muntané, INS Torre del Palau, Terrassa, val per import de 250 € en material de Belles Arts, cedit per la botiga Vicenç Piera, i diploma acreditatiu

3r premi Anna Bustins Viñals, EAD Sant Cugat, taller d’art gratuït al Centre d’Art Maristany i diploma acreditatiu

Cartells seleccionats per a l’exposició:

EAD Sant Cugat: Sandra Melgarejo, Elia Hernández, Maria Polo, Ingrid Aguilà, Joan Casas, Farah Safdar, Anöuk Almansa, Bernat Ferri, Anna Martín, Judit Ballester, Laura Vélez i David Ledesma.

INS Torre del Palau: Raquel Sánchez, Joan Ribó, Ana Lucía Wiswell, Irene Roig, Cristina Pastor, Lídia Sánchez, Judit Antolín, Laia Vázquez, Ariadna Quinteros, Paula Hernando, Marta Moral, Joel Dosta i Helena Laguna.

Agraïm la participació: Kevin Palomo, Marc Sierra, Alejandra del Amo, Carla Martínez, Iván Ramos, Anna Cárdenas, Antonio Lizarte, Juliana Ma a, Marta Garcia, Laura Benavides, Sara Pérez, Paula López, Cristina Magdaleno, Clara Isern, Encarnación Espejo, Mireia Simón, Alexis Espíndola, Xavier Reina, Elisabeth Moreno, Diana Pérez, Joan de Dios, Noelia Ríos i Gabriela Losada.

Descarrega’t:

Cartell Xerrada Casa de Cultura 7 de Març