Inauguració de la Mostra del concurs de Cartells del Dia de la Dona 2017

Amb motiu del dia 8 de març hem inaugurat la Mostra del concurs de Cartells, l'alcaldessa Mercè Conesa i les regidores Susana Pellicer i Carmela Fortuny han lliurat els premis d'aquesta edició.

Pel professorat i per l'alumnat el treball comença al mes de novembre amb el repte de resoldre el cartell pel Dia de la Dona. Significa una immersió en el tema, un posicionament personal i un missatge en forma de cartell. El valor més preuat del concurs és la reflexió que genera.

Hem programat adreçades als diferents nivells formatius: el taller masculinitats i feminitats, conduit per Ulleres per esquerrans que proposa un espai de reflexió per qüestionar el tema del gènere, la sexualitat, el bullyng i els estereotips. Dos cinefòrums a partir dels films Les vidas de Grace i Little Miss Sunshine. El taller Una dona de pel·lícula, en el que German Llerena ens ha presentat el test de Becheld, una eina més per tenir una mirada crítica a la producció audiovisual més mediàtica.

I hem tancat una jornada intensa amb la Lídia Pujol que ha ofert un recital fòrum tot mostrant-nos com la mirada crítica és capaç de canviar coses.

El concurs de cartells del Dia de la Dona és l'espurna que ens fa plantejar-nos repetida i progressivament el tema de la diferència, i en aquesta reflexió hem passat de la reivindicació a l'anàlisi, primer pas per comprendre i poder canviar actituds.

Més info
La mirada crítica
Test de Becheld

• 1r. premi al cartell presentat per PATRICIA GALAN PASCUAL, de l’Escola Municipal d’Art i Disseny de Sant Cugat.
  • 2n. premi al cartell presentat per ESTEVE GARRIGA TOSSAS de l’Escola Municipal d’Art i Disseny de Sant Cugat.
  • 3r. premi al cartell presentat PAULA BLAS MARTÍNEZ de l’IES Jaume Mimó de Cerdanyola del Vallès.

• cartell-8m-BR