Mobilitat Erasmus a Berlín

Taller de xilografia japonesa a Berlín amb una beca Erasmus STT (Staff Teachers Assignment).

Van ser 5 dies  de febrer al taller de l'Eva Pietzcker, Druckstelle al  barri de Kreuzberg: druckstelle.info/de/workshop_holzschnitt

Érem 8 participants, vam aprendre a tallar la fusta, a treballar amb múltiples colors, a entintar, a estampar, ens va parlar dels materials, de les eines i de com afilar-les, també ens va explicar com fabriquen el paper a Japó... bé, un munt de coses.

El treball que he fet és a 4 tintes.
La diferència més essencial entre la xilografia occidental i oriental és el tipus de tinta. A occident fem servir tintes de base oliosa, mentre que a orient les tintes són a l'aigua, fet que aporta un altre efecte i sensibilitat a la imatge impresa. A més al Japó s'estampa  sempre a mà, amb un baren. A Occident s'acostuma a estampar amb un tòrcul (tot que també es pot estampar a mà, per exemple amb una cullera de fusta).