40 anys fent escola, 40 anys teixint camins

Ara sí que sí, ara ho celebrarem. Amb un any de retard per què la pandèmia no ens ha deixat reunir, el divendres dia 10 de desembre farem de l’Escola d’Art i Disseny una festa!

Celebrem que durant 40 anys Sant Cugat ha tingut una escola d’art viva que ha sabut adaptar-se als canvis socials i pedagògics de finals del s. XX i primeres dècades del XXI. I no ha estat fàcil, ja que la regulació dels nostres estudis ha passat per tres canvis legislatius: el Pla del 1963, la LOGSE i la LOE, i en cadascun el nou currículum s’ha aplicat al nostre centre amb la supervisió de les diferents direccions: Joan Tortosa (1985-1994), Conxa Martínez (1994-1997), Artur Margalef (1997 a 2005), Ramon Tubau (2005 a 2010), Cristina Subirats (2010-2017) i actualment, Eva Virgili (2017-2022).

A l’horitzó altres canvis curriculars que es treballen en comissions del Departament d’educació formades per les direccions i docents de les Escoles d’Art i Disseny de Catalunya. Divuit Escoles d’Art i Disseny municipals repartides per tot el territori català ofereixen Cicles Formatius d’Arts Plàstiques i Disseny de diferents famílies artístiques i professionals que van des de la ceràmica, a la il·lustració, la joieria, l’animació o el disseny, per citar-ne algunes. Un ventall de tècniques artístiques i digitals que s’han sabut adaptar al vell i al nou: dels antics oficis artístics i arts aplicades, a les noves professions de l’art i del disseny. En aquests centres fomentem la creativitat, generem espais d’expressió i d’experiències, som escoles imbricades al territori, ens agrada col·laborar amb entitats locals i empreses de proximitat, participar de projectes d’innovació educativa, i mobilitats internacionals i vetllem perquè els nostres estudiants esdevinguin persones autònomes i orientades.

L’EAD és una escola petita de mida, però gran d’experiència pedagògica i educativa, gran en nombre d’exalumnes, que en són milers i gran en l’interès permanent de créixer i avançar.

Fent escola i teixint camins. Fent escola entre totes les persones que hi hem treballat i estudiat, fent escola municipal i pública a l’alçada de les expectatives de l’alumnat i les famílies.

Teixint camins, entre totes les vides que es creuen i s’entrellacen dins l’espai escola, de l’aula, de la pràctica professional, de tants horitzons i projectes.

Celebrem els milers de vides i els milers de somnis en 40 anys d’Escola.

Per molts anys EAD Sant Cugat!

40 anys fent escola, 40 anys teixint camins

40 anys fent escola, 40 anys teixint camins. Creatus Beta EAD.