Davantals pel 8 de març

El passat dijous 7 de març, en previsió de la vaga general feminista convocada pel Dia Internacional de les Dones, l’alumnat de 1r d’APGI va dur a terme una activitat d’expressió plàstica. Després de dedicar dues sessions de tutoria a treballar el feminisme i tot el que envolta la reivindicació del 8 de març, l’alumnat va estar un matí elaborant un missatge i una proposta visual per decorar un davantal. Diverses organitzacions feministes van fer servir els davantals el 8 de març de l’any passat com a llenç d’expressió i protesta i ho han tornat a fer enguany.

Es va dedicar una part del matí a la recerca de referents per configurar un missatge propi per, després d’elaborar un esbós de les propostes, plasmar-les sobre els davantals amb esprais, retoladors i pintura. Alguns dels missatges que l’alumnat ha volgut transmetre tracten temes com les diferenciacions salarials entre home i dona, la corresponsabilitat, el cos, el llenguatge sexista i l’apoderament femení.

El resultat de la feina s’exposa a l’escala interior, mentre que els davantals fets l’any passat es troben estesos al pati d’entrada a l’escola. Acosteu-vos-hi i doneu-hi un cop d’ull!