DESAQATAR. LA FESTA.

El darrer dia de curs abans de les vacances de Nadal l'escola estava de festa! Com ja és tradició la comissió de festes, sempre atenta a l'actualitat, va trobar el tema candent del moment: el mundial de futbol de Qatar.

Amb el lema “DesaQatar”, fent un joc de paraules, la festa volia posar de manifest la disconformitat i el rebuig social que ha generat l'esdeveniment, tot reflexionant sobre qüestions com els drets LGBTI, els drets dels treballadors, l'esport, el canvi climàtic i les conseqüències del capitalisme.

L'alumnat d'APGI va ser l'encarregat de preparar el guarnit. En aquesta ocasió, van plantejar jocs de paraules a partir de les marques que patrocinen l'esdeveniment esportiu per crear un missatge crític des de l'humor. Els “nous mecenes” de l'esport, amb noms realment ocurrents, van servir de fons pel photocall de la festa.

Un cop enllestida la decoració, va tenir lloc la tradicional xocolatada al pati de l'escola. I amb la panxa ben plena… 3, 2, 1 que comenci la festa! Tant al matí com a la tarda l'alumnat va participar en una gimcana per equips passant per diferents proves. Algunes d'elles van ser: “sobreviu a l'interrogatori”, un qüestionari de molta actualitat; “patrocinadors del mundial” en què calia elaborar una falca publicitària de ràdio amb molt d'humor; i “cuina qatariana”, una prova gastronòmica per demostrar les habilitats culinàries dels participants.

Tots els assistents a la festa van rebre un obsequi únic: la nadala de l’EAD!, que també es pot veure animada a la web de l’escola.

A la tarda, les actuacions musicals van animar i molt l'ambient! Alguns alumnes de grau superior van oferir les seves cançons a un públic expectant. I la traca final la va posar Raffaella Carrà en persona. O, si més no, una aparició que se li assemblava molt. La diva va irrompre a la festa i va deixar tothom bocabadat i amb una conga multitudinària ens va recordar que en pocs mesos tornem a estar de festa! Ens veiem a final de curs, “Ciao Raffaella”!