Intercanvis Erasmus amb l’Art & Design Institut de Praga

Eliška Astlová és una alumna de l’Art & Design Institut de Praga que ha cursat el 1r quadrimestre al nostre centre. Es va adaptar a l’idioma i al ritme de les classes amb molta rapidesa i va formar part del grup de 2n d’Il·lustració com una més. L’Eliska estudia procediments pictòrics i a l’EAD ha après moltes coses sobre la il·lustració, un camp que no havia explorat encara. Hem estat molt contents de compartir aquests mesos amb ella i conèixer també la Cap d’estudis del seu centre i poder-lo visitar el mes de maig.

Anna Mědílková, és la Cap d’estudis de l’Art & Design Institut i ens va visitar el dia 28 de març. Venia a veure el centre i a conèixer el nostre projecte educatiu. Vam tenir una reunió al llarg del matí. L’Anna Tó, la coordinadora d’Erasmus i l’Eva Virgili, directora de l’EAD, van estar conversant amb ella dels estudis d’ambdues escoles i de futures col·laboracions. Ells imparteixen un grau universitari semblant al de Belles Arts i la nostra escola és més especialitzada (cicles). Pensem que som centres complementaris i que l’experiència de l’Eliska ha estat molt bona.

La primera setmana de maig la professora de Gràfica Interactiva de l’EAD, Sílvia Isach, va visitar l’escola de Belles Arts de Praga, a República Txeca. D’una banda va conèixer les instal·lacions de l’escola i les diferents disciplines que imparteixen abordant des de l’art clàssic fins al contemporani. Cada planta de l’escola està dedicada a una especialització concreta com el disseny gràfic i disseny d’interiors, la pintura i l’intermèdia, i la fotografia i multimèdia.

Amb el professorat de multimèdia van poder intercanviar coneixements i pràctiques pedagògiques, fet que permet enriquir els continguts que s’imparteixen a l’escola per ampliar el potencial dels alumnes perquè puguin donar resposta a les necessitats actuals del mercat laboral en un món globalitzat.

Durant l’estada la Sílvia també va impartir una conferència presentant un projecte de vídeo mapping per parlar dels processos intrínsecs en qualsevol projecte de creació artística, des de la inspiració fins a la conceptualització d’aquest.

Sens dubte ha estat una estada molt enriquidora tant en l’àmbit professional com personal.

Per visualitzar les imatges feu clic aquí o a la imatge de sota.

Intercanvis Erasmus amb l’Art & Design Institut de Praga