Gemma Molera, gràcies pel teu humil i generós mestratge!

La nostra companya Gemma Molera, professora de gravat de l’Escola d’Art i Disseny, se n’ha anat abans d’hora, jove, plena de projectes artístics i de vida, estimada per tots. Una malaltia ferotge se l’ha endut. Tanmateix, la Gemma ens ha deixat el seu mestratge, la seva energia.

Al petit taller de gravat de l’escola hi ha les seves traces, les línies que ha dibuixat al llarg d’aquests darrers 15 anys, la seva mirada concentrada, el seu somriure quan descobria la fórmula precisa d’aquella tècnica que la meravellava. Sempre a mig camí entre l’esperit científic i el vol lliure de la creativitat.

La Gemma mirava les obres amb una intensitat inusual, que els alumnes sabien veure, que els artistes sabien reconèixer: la seva gran vàlua professional, el carisma per saber-la transmetre, la generositat d’ensenyar-la, la humilitat per no deixar d’aprendre mai. Mestratge i aprenentatge.

La Gemma Molera va crear el taller de gravat amb la Marta Balaguer on feien classes als Cicles Formatius de Grau Superior i també als Tallers Lliures. M’explicava la Marta, tot recordant-la, que per ella tot era possible: acompanyava els alumnes en el procés artístic personal per poder realitzar les seves idees i projectes, pels viaranys insòlits de la pulsió creativa. A les seves classes hi han anat artistes amb gran recorregut professional i també de més novells, i en tots ells despertava l’interès i la fascinació per les velles i les noves tècniques, descobrint combinacions de la goma aràbiga, del fotogravat, la serigrafia, l’aiguatinta, el sucre, paraules màgiques que queden gravades per sempre més.

La teva empremta ens acompanyarà sempre.

• Eva Virgili Carbonell
  • Directora