Joma, de performances de dibuix i concerts pictòrics

El 13 de novembre a la tarda vam poder gaudir de l'actuació del dibuixant i artista plàstic Joma (Josep Maria Rius i Ortigosa, Barcelona 1954) que ens va fer una performance: espectacle de dibuix i música improvisada acompanyat del saxofonista Miquel Jordà (València 1963). El Joma també va pujar a l'aula amb els alumnes de 2n d'Il·lustració que acaben de realitzar el treball d'sketching i ara han d'iniciar el de mural. Els hi va explicar com treballa el dibuix en altres formats que no són els habituals de la il·lustració, i també com el dibuix bidimensional pot esdevenir una acció, i aquesta una animació.

Fa temps que, juntament amb altres músics, fan aquestes performances combinant gestualitat, representació plàstica i música improvisada. El resultat és veure l’acte de dibuixar, el dibuix i la taca es forma i es deforma, suggerint una animació en temps real. El tema de fons són els corrents migratoris, les persones refugiades, l’assetjament i l’abús, tots ells temes punyents que malauradament són de tanta actualitat.

Vam tenir l’oportunitat de deixar-nos endur pel moviment de la música i del traç, sortir de les aules i les cadires, i pensar en altres horitzons possibles on el dibuix es fa gran, on tot el cos hi participa, on nosaltres en formem part.

Autor de les fotografies: Roger Rimblas, alumne de 1r d’Il·lustració.

Aquí us deixem alguns enllaços:

vilaweb.cat/noticia
vilaweb.cat/noticies