SENSE NOM de la Maria Vendrell, projecte mereixedor del 2n Premi Argó de la Universitat Autònoma de Barcelona 2018.

El passat dimarts 6 de novembre a la Sala de Juntes de l’Edifici del Rectorat de la UAB, van fer lliurament del 15è Premi Argó als projectes finals de l’alumnat de cicles formatius de Catalunya. La Maria Vendrell, exalumna del cicle d’Il·lustració de la nostra escola, va obtenir el 2n premi amb el seu projecte Sense nom, presentat el juny del 2018. Acompanyada de la directora del centre i de les dues tutores del projecte, Marta Balaguer i Anna Tó, i també de la seva família, va tenir l'oportunitat de presentar-lo davant el públic per segona vegada.

El projecte pretén donar visibilitat a una problemàtica social vigent: les persones sense llar. Treballant dins un marc de consciència social, intentant reduir els estigmes i prejudicis cap a les persones que viuen sense sostre, volent així combatre la seva discriminació. L’objectiu principal ha estat crear 10 cartells de gran format (50 x 65 cm) a través dels quals busca difondre una perspectiva íntima de les persones que viuen sense sostre, humanitzant-les, exposant principalment el seu nom i la seva mirada, la seva identitat. A partir d’aquests cartells, la forma que vol prendre el projecte és la de la seva exposició, públicament, al mateix carrer. Evoca les persones amb les quals ha parlat oberta i personalment, la seva expressió i les paraules que més recorda. Així com, dades alarmants que ha descobert respecte al sensellarisme a Barcelona i una atmosfera comuna amb la qual busca transmetre quelcom de manera sensible i alhora inquietant.

La Maria ho va explicar molt bé i va rebre moltes felicitacions. Com a premi li han regalat una “Tablet with pen Galaxy TabA de Samsung” i un diploma acreditatiu per ella i per l’escola. Actualment la Maria està treballant al departament de comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat, juntament amb un altre exalumne de Gràfica Impresa, Pepmi Soto, i estudia un postgrau d’Il·lustració a l’Escola Eina de Barcelona. Li desitgem molts èxits!