Mobilitats Erasmus de docents i alumnes d’Animació

Aquest curs hi ha hagut tres intercanvis Erasmus de l’especialitat d’Animació.

L’alumne de 2n curs d’Animació Víctor Vallès ha cursat el 1r quadrimestre a l’escola partner ESAD Matosinhos de Portugal. Malgrat ser encara una època amb restriccions COVID, el Víctor va poder aprofitar els aprenentatges de l’escola portuguesa i viure l’experiència de formar part d’una comunitat educativa diferent.

El 14 i 15 de febrer, Benoît i Richard Negre, director i professor respectivament de l’escola d’animació parisenca Institut Sainte Geneviève- Paris van visitar l’EAD i es van reunir amb la coordinadora de mobilitat, Anna Tó, i el tutor del CFGS d’Animació, Bernardo Marcos. Van explicar el seu projecte educatiu i van mostrar els treballs que hi fan. Realment interessant! És un bon lloc per enviar els nostres alumnes a fer una estada d’estudis.

Per altra banda, a finals de març, el professor i tutor d’Animació de l’EAD Bernardo Marcos, ha visitat l’Institut Saint Geneviève. L’havia de rebre el Richard Negre, professor de l’escola, però malauradament va agafar la COVID, i va fer la visita amb dues alumnes que parlaven anglès i castellà i li feien traducció amb el Benoît, que només parla francès.

El primer dia va fer una presentació de l’EAD per als alumnes potencialment interessats. Va ensenyar alguns Projectes Integrats i deixar informació de l’escola. Després el van portar a fer una visita a la seva escola i li van presentar alguns dels treballs finals en procés dels alumnes més destacats.

També va vaig assistir a una classe d’animació tradicional dels alumnes de primer curs, que són el curs amb els que podem intercanviar alumnes per nivell. Va veure alguns dels exercicis que feien i va agafar idees per aplicar aquí l’any vinent.

Al Bernardo l’escola la va trobar fantàstica. És finançada en part per empreses que volen reclutar talent i tenen molts recursos. Tenen molts tallers amb equip informàtic d’alt nivell i molts platós de stop-motion. L’escola està oberta sempre i els estudiants pràcticament s’hi passen la vida allà, fins i tot quan no hi ha classes, treballant. És un perfil bastant diferent del nostre, incompatible amb feines externes. Seria molt interessant poder enviar estudiants allà.

Una de les coses que va veure que tenen és un petit estudi de gravació de veu. Constava d’un ordinador i un micro en una petita habitació insonoritzada. Això permet als estudiants locutar els seus curts amb bona qualitat i puja bastant el nivell.

En resum, va ser una bona experiència, una escola molt familiar i agradable amb la que valdria la pena establir una xarxa d’intercanvi d’estudiants.

Per visualitzar les imatges feu clic aquí o a la imatge de sota.

Mobilitats Erasmus de docents i alumnes d’Animació - MyAlbum