Presentació del calendari institucional 2023

El dimarts 20 de desembre hem presentat el calendari institucional de l’Ajuntament de Sant Cugat il·lustrat i dissenyat l’alumnat de l’EAD.

La presentació del calendari davant l’alumnat els mitjans s’ha fet a la sala d’exposicions de l’escola on es mostren les il·lustracions del calendari.

La temàtica principal és el feminisme. Ha estat editat des de l’àmbit d’Igualtat, feminismes i LGTBI, convidant a reflexionar als ciutadans sobre els rols de gènere establerts a la societat.

En el procés de creació han participat 47 alumnes del primer curs dels cicles formatius de grau superior d'il·lustració, animació gràfica impresa i gràfica interactiva. Els 12 subtemes que il·lustren els 12 mesos de l'any han estat fruit de dos mesos d'investigació per part de l'alumnat sobre com plasmar les seves idees entorn del feminisme i la societat en un dibuix. Les il·lustracions escollides es van decidir de forma conjunta entre l’EAD i l’Àmbit d’Igualtat, feminismes i LGTBI. El disseny, maquetació i seguiment d’impressió del calendari també l’ha dut a terme un alumne de Gràfica impresa com a tasca de pràctiques en empresa amb el seguiment tutorial d’una professora.

Com diu Marco Simarro, Tinent d’Alcaldia de Drets Socials, Igualtat, Ciutadania, Salut i Infància, “totes les il·lustracions parteixen d’un procés profund de formació i debat. El calendari vol ser un espai de crítica i reflexió per poder desconstruir aquests rols i d’aquesta manera poder avançar cap a una societat més feminista i igualitària”.

Aquest projecte no s’acaba aquí, sinó que continuarà any rere any, treballant en concepte i forma el lema que ens proposi Igualtat. Ens ha agradat aquest procés llarg i coordinat, que ha donat els seus fruits professionals i de satisfacció personal als nostres alumnes i docents que ho han guiat.

El calendari institucional és una bona eina per recordar-nos que cada dia podem contribuir a fer un món més solidari i més just. Molts d’anys!