L’stop motion aterra a l’Animac 2019

Del 21 al 24 de febrer s'ha celebrat a Lleida el Festival d’Animació Animac 2019 i l’EAD Sant Cugat hi ha tornat a participar amb un taller a la secció Animacrea que cada any creix en protagonisme. Situat al primer pis de la Llotja de Lleida, aquest espai pluridisciplinari i ple de vida ens sorprèn any rere any amb més públic i més interès mediàtic. Aquest és el nostre cinquè any participant en el programa de l'Animac. Per l’alumnat és bo sortir de l’entorn d’escola i veure’s davant d’un altre escenari com a actor, al taller d'stop motion Animacrea, i com a públic, assistint a les xerrades i activitats al llarg dels 4 dies que dura el festival.

A part de l’alumnat d’Animació, enguany han estat 10 els exalumnes que hi han participat, fet significatiu que demostra un estret vincle entre professorat i alumnat. Amb el mínim de recursos i molta dedicació i empatia, el taller és un èxit.

Hem aprofitat aquest any per fer difusió del festival d’animació All Negre, que organitza l'EAD Sant Cugat, captant l'atenció d’estudiants d’altres centres.

L’estada a Lleida és un punt d'inflexió enmig del curs per desconnectar alhora que gaudim d’allò que ens uneix. No només és per animadors, aquest món abasta molts més entorns, com la il·lustració i la gràfica interactiva. No és un projecte d’un sol professor, és un projecte d’escola.

Cal destacar que aquest any a l'Animac hi han assistit alguns dels més grans animadors d'stop motion d’arreu del món. Com a representant principal d’aquesta tècnica hem tingut el plaer de veure en directe al gran Peter Lord, cofundador i animador d'Aardman Studio.