En Daniel Jan Lanero, exalumne de GINT que va acabar el curs passat de l’EAD amb doble titulació —3x2 GIMP i GINT—, el 22-23 va plantejar un Projecte Integrat que hagués pogut encaixar perfectament en la temàtica d’aquest curs, la intel·ligència artificial.
La temàtica de l’any passat era La Música, i en Daniel Jan va voler exposar una suposada experiència immersiva a l'IDEAL Centre d’Arts Digitals de Barcelona, on la fusió en sintonia d’art i tecnologia (IA i Realitat Virtual) com a experiència única, juntament amb la connectivitat multisensorial i sentimental per part de l’usuari tingués lloc. Es va centrar en unes quantes obres d’en Thomas Cole, artista del Romanticisme, per plasmar aquesta sinestèsia que volia aconseguir.
El més interessant de tot, o pel que ens pot servir d’inspiració de cara als Projectes Integrats que s’estan gestant, és la immersió que en Daniel Jan va fer amb la IA. Amb l’Stable Diffusion —basat en el llenguatge Python— a Google Colab, va crear les imatges i el vídeo animat que veureu a continuació. Va aprendre, doncs, els paràmetres bàsics per configurar l’animació que volia assolir (Motion Parameters i Prompts Animation).
En Daniel Jan Lanero va obtenir un resultat d’excel·lència, la seva originalitat i la cura amb tots els detalls no ens va deixar indiferents. Esperem que li estigui anant molt bé en el món professional i amb la vida en general!
Consulta aquíla Presentació final del PI d'en Daniel Jan Lanero
A continuació dos muntatges amb imatges del PI