Visita a l’exposició Rembrandt. Geni del gravat al Centre Cultural de Terrassa.

El passat dimecres 20 de febrer l'alumnat de 2n d'Il·lustració, acompanyats de la seva tutora Anna Tò, la Marta Balaguer i l'Eva Virgili, van visitar l'exposició de gravats de Rembrandt obres de la col·lecció Furió. L'exposició compta amb una cinquantena d'estampes originals de l'artista holandès que formen part de la col·lecció d'obra gràfica de Vicenç Furió, professor d'història de l'art de la Universitat de Barcelona, expert en gravat i col·leccionista.

Vam tenir la sort de poder comptar amb la seva presència i escoltar detalls de les obres molt interessants: apreciacions tècniques, descripcions temàtiques i valoracions històriques que ens van fer entendre millor la figura d'aquest gran gravador del S. XVII. Aquests són alguns fragments del text del catàleg i díptic de l'exposició escrits pel mateix comissari Vicenç Furió:

"(...) Els hàbils traços dels aiguaforts de Rembrandt transmeten una sensació d'espontaneïtat, llibertat i immediatesa que ja van sorprendre els seus contemporanis (...). Els seus aiguaforts, ben aviat difosos per Europa, van ser apreciats per artistes, buscats per col·leccionistes i elogiats per historiadors, i la seva influència posterior en l'art del gravat fou enorme (...) obres que han despertat una contínua admiració des del S. XVII fins avui. A més del virtuosisme tècnic (...) tenia una gran intel·ligència visual i una especial capacitat per penetrar en l'essència del tema tractat. Va ser un mestre incomparable en l'art de la composició i dels efectes del clarobscur (...) i alhora un creador d'imatges de gran originalitat, profunda humanitat i força expressiva."

Amb les explicacions del professor Furió vam poder entendre i valorar els aiguaforts i trobar on rauen els seus mèrits i qualitats.